

انواع مدلهای مبلمان اداری
- مبلمان اداری پرشین
- یک دیدگاه
معرفی بهترین مدلهای مبلمان اداری
جهت مشاوره خرید معرفی بهترین مدلهای مبلمان اداری میتوانید با این شماره 09029060458، تماس حاصل فرمایید. |
مدلهای برتر مبلمان اداری در سال 2024
مدلهای مبل اداری تاثیر بسیاری روی زیبایی و جذابیت دکوراسیون اداری شما دارد. به طوری که میتوان مبلمان اداری را جزء ضروریترین ملزومات هر محیط کاری دانست. علاوه بر طرح و مدل مبلمان اداری باید به استاندارد آنها نیز دقت شود. مبلمان اداری علاوه بر شیک بودن و زیبایی، نشانه اعتبار محیط کار شماست و به دنبال آن راحتی که برای کارمندان خود فراهم میکنید باعث افزایش راندمان کاری آنها نیز خواهد شد. مدلهای مبلمان اداری بسیار متنوع هستند و براساس شکل، اندازه، مورد کاربرد و سبک به انواع مختلفی تقسیم میشوند. در این بخش میخواهیم به معرفی مدلهای محبوب مبلمان اداری در سال 2024 بپردازیم.
مبلمان اداری مدرن
مبلمان اداری به سبک مدرن، سبکی خاص و منحصر به فرد بوده که دارای جذابیت فوق العاده ایست. کم وزن و سبک هستند. طراحی آنها استاندارد بوده و اصول ارگونومیک نیز در آنها رعایت شده است. زیبا و دارای رنگبندی متنوعی هستند. از لحاظ قیمتی نیز مقرون به صرفه بوده و از طول عمر خوبی نیز برخوردار هستند.
مبلمان اداری کلاسیک
مبلمان اداری کلاسیک یکی از سبکهای پرطرفدار است و در اکثر چیدمانهای اداری استفاده میشود. در مبلمان اداری به سبک کلاسیک بیشترین متریال استفاده شده چوب است. ظرافت در نقش و طرح کلاسیک، امکان استفاده از آن را در اکثر فضاهای کاری فراهم میکند. مبلمان کلاسیک علاوه بر حجیم بودن وزن بسیار بالایی دارند که مناسب محیطهای کاری بزرگ است. از همین رو مدیران امروزی ترجیح میدهند از سبک مدرن برای چیدمان اداری خود استفاده کنند. رنگ بندی مدل کلاسیک معمولا تیره است و دارای قیمت بالایی نیز میباشد.
مبلمان اداری روستیک
این سبک برگرفته از چوب و سنگ بوده و دارای ترکیب رنگی طبیعی است. ابعاد این مدل مبلمان اداری به خاطر استفاده از چوب طبیعی قانون خاصی ندارد و قیمت آن نیز بستگی به طرح آن دارد. البته نسبت به مبلمان اداری مدرن دارای قیمت بالاتری است.
مبلمان اداری مینیمال
سبک مینیمال سبکی ساده و مدرن است که دارای متریال سبک با قیمت مناسب میباشد و به دلیل تنوعی که در مدل و رنگ دارد در کلیه ادارهجات و محیطهای کاری قابل استفاده است. قیمت مقرون به صرفه سبک مینیمال از برتریهای آن نسبت به سایر مدلهای مبلمان اداریست.
جهت آشنایی بیشتر با انواع مدلهای مبلمان اداری به مقاله انواع مدل و ایدههای دکوراسیون اداری مراجعه کنید.
انواع مبلمان اداری
از آنجایی که مدیران و کارمندان بیشترین ساعات عمر خود را در محل کار میگذرانند چیدمان اداری باید به گونهای باشد که راحتی و شرایط فیزیکی مساعد را برای آنان فراهم آورد. توجه داشته باشید که مبلمان اداری تنها مختص میز و صندلی اداری نیست و کلیه وسایل موجود در محل کار را شامل میشود که شما با توجه به سلیقه و بودجه خود میتوانید آنها را تهیه و در دفتر کار خود چیدمان کنید. انواع مبلمان اداری عبارتند از:
میز و صندلی مدیریت
این نوع مبلمان اداری معمولاً برای مدیران و مدیران ارشد طراحی میشود و از جنسها و طراحیهایی با کیفیت بالا در تولید آنها استفاده شده است. میز مدیریتی معمولاً بزرگ و شیک طراحی میشود. صندلی مدیریتی نیز دارای دستهها و پشتی بلند است.
میز اداری
میز اداری برای کارکنان و کارمندان طراحی شده و میتواند انواع و اشکال مختلفی داشته باشد. میزهای کاری معمولاً از مواد مقاوم ساخته شده و از قابلیت تنظیم ارتفاع برخوردار هستند.
صندلی اداری
صندلیهای اداری باید ارتفاع قابل تنظیم داشته باشند و طبق اصول ارگونومیک به جهت راحتی کارکنان طراحی شوند. این صندلیها معمولاً دارای پشتی بلند و دستههای قابل تنظیم هستند.
پارتیشنهای اداری
استفاده از پارتیشن در محیط اداری میتواند فضا را به بخشهای مختلفی تقسیم کند و فضای جدیدی ایجاد کند. در انتخاب پارتیشن برای محیط کاری خود ویژگیهای زیر را در نظر داشته باشید:
- سبک و قابل حمل بودن
- دارای خاصیت ضد حریق
- انتخاب و طراحی انعطاف پذیر
- برخورداری از دوام کافی و مقاومت بالا
- شیک و در عین حال کاربردی بودن پارتیشن
- مقرون به صرفه بودن پارتیشن از لحاظ اقتصادی
کتابخانه و قفسههای اداری
کتابخانه اداری علاوه بر نظم بخشیدن به محیط کار باعث زیباسازی فضای کاری نیز میشود. زیرا در چیدمان اداری، کتابخانه صرفا جهت نگهداری کتاب، پرونده و اسناد و مدارک استفاده نمیشود و نوعی عنصر دکوراتیو به حساب میآید که باید متناسب با مساحت اتاق، سبک دکوراسیون و مبلمان اداری و وسایلی که قرار است در کتابخانه چیده شود طراحی شود.
کتابخانه انواع گوناگونی دارد:
- مرتفع
- دکوراتیو
- کوتاه یا بلند
- باریک و عریض
- کتابخانه درب دار
- دربدار و بدون درب
- شیشهای و ویترینی
همچنین در جنسهای مختلف مانند چوبی، فلزی، شیشهای و ام دی اف نیز وجود دارد. هر کدام از این موارد شامل طرح، انواع و کاربردهای متفاوتی میباشند. بنابراین بهتر است قبل از خرید مبلمان برای دفتر کار خود، نسبت به سبکهای مبلمان اداری و اصول چیدمان اداری آشنایی کافی داشته باشید.
نکات مهم در هنگام خرید مبلمان اداری
- مبلمان اداری با کیفیت که از استحکام کافی و دوام بالا برخوردار هستند خریداری نمایید.
- به مساحت اتاق و شرکت، نوع حرفه خود و سبکهای دکوراسیون داخلی توجه داشته باشید.
- هنگام خرید، به استاندارد بودن مبلمان و رعایت اصول ارگونومی در آنها دقت داشته باشید.
- مبلمان اداری به محیط کار شما شخصیت میبخشد. در انتخاب رنگ و مدل مبلمان اداری نهایت سلیقه خود را به خرج دهید و با افرادی که در طراحی دکوراسیون داخلی دارای تجربه و تخصص هستند مشورت کنید تا بهترین تصمیم را بگیرید.
قبل از خرید مبلمان اداری علاوه بر رعایت نکات ذکر شده حتما با مشاورین ما مشورت کنید تا بهترین ایده را برای کسب و کار خود انتخاب نمایید. همچنین میتوانید جهت آشنایی بیشتر با ما، به وبسایت مبلمان اداری پرشین مراجعه نمایید.
1 دیدگاه در “انواع مدلهای مبلمان اداری”
این مقاله جامع بود و به خوبی انواع مختلف مبلمان اداری و سبک های متنوع آن را توضیح داده است. نکاتی که درباره اهمیت ارگونومی و استاندارد بودن مبلمان ذکر شده بسیار کاربردی بود اما شاید بهتر باشد مثالهای بیشتری از نحوه انتخاب مبلمان بر اساس فضای کاری اضافه شود.