زیر پایی اداری چیست؟

زیر پایی اداری چیست؟ مزایای استفاده از آن

زیرپایی اداری یکی از ابزارهای مهم است که با افزایش سلامتی افراد و حفظ شادابی آن‌ها راندمان کاری را نیز افزایش داده و موجب بهبود کیفیت و بازدهی سازمان‌ها می‌شود. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که ساعت‌های طولانی پشت میز کار می‌نشینید و با کامپیوتر کار می‌کنید باید به فکر سلامتی جسمی خود نیز باشید. قطعاً یکی از مواردی که به حفظ سلامتی کمک می‌کند استفاده از صندلی‌های استاندارد و تنظیم آن متناسب با فیزیک بدن شما است اما باید این نکته را بدانید که حتی با این وجود نیز نشستن طولانی مدت می‌تواند عوارض مختلفی را با خود به همراه داشته باشد و تنها استفاده از یک صندلی مناسب اداری کافی نمی‌باشد و باید به سراغ خرید زیرپایی اداری نیز رفت. بسیاری از افراد این سوال را دارند که زیرپایی اداری چیست؟ و هیچ شناختی از آن ندارند ما در این مقاله به پاسخ این سوال پرداخته و شما را با انواع زیرپایی اداری آشنا می‌کنیم و در نهایت با فواید زیرپایی اداری آشنا شده وخواهید دانست که این ابزار مناسب چه کسانی است.
فهرست آنچه می‌خوانید:

زیر پایی اداری چیست؟

زیر پایی اداری چیست

زیر پایی اداری در واقع یکی از لوازم جانبی میز کار است و به منظور کمک به درست نشستن افراد برای به گردش در آمدن خون سالم در رگ‌ها تولید شده است. نشستن طولانی مدت بر روی صندلی اداری و آویزان شدن پاها و قرار گرفتن آن‌ها در وضعیت نامناسب سبب می‌شود تا خون بیش از حد در اندام‌های تحتانی شما جمع شده و در نتیجه بر روی ماهیچه‌ها، تاندون‌های موضعی و ربات‌ها فشار زیادی وارد شود، همین موضوع موجب گرفتگی عضلات و ایجاد درد و مشکلات ماهیچه خواهد شد.

همچنین فشار غیر ضروری به نیمه تنه بالایی ممکن است در بسیاری از افراد پس از گذشت مدت زمانی موجب کمردرد شدید در حین کار و استراحت شود در اینجاست که استفاده از زیرپایی اداری اهمیت پیدا می‌کند.

در واقع زیرپایی اداری نوعی تکیه‌گاه ارگونومیک برای پاها است. این ابزار را در زیر میز قرار می‌دهند و برای افرادی که در زمان کار کردن پشت میز و نشستن روی صندلی، پاهایشان به زمین نمی‌رسد و آویزان می‌ماند بسیار مناسب می‌باشد. انواع زیرپایی اداری به صورتی طراحی شده‌اند که جابجایی کاربر پشت میز و تکان خوردن آن را نیز آسان‌تر می‌کنند.

انواع زیرپایی اداری و نحوه‌ی انتخاب مناسب آن

انواع زیرپایی اداری و نحوه‌ی انتخاب مناسب آن

امروزه در بازار زیر پایی اداری در انواع مختلفی تولید و به بازار فروش عرضه می‌شود که از لحاظ جنس، نوع کاربرد، ابعاد و سایر موارد با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند.

انواع زیر پایی اداری شامل:

  • ثابت
  • متحرک
  • طبی
  • قابل تنظیم
  • ماساژوری
  • و غیره

اما انواع زیرپایی اداری از نظر جنس در انواع و اقسام چوبی، فلزی، موکتی، استیل، ام دی اف، اسفنجی، پی‌وی‌سی (pvc) و غیره در بازار موجود هستند.

این محصولات با توجه به نوعشان کاربردهای مختلفی دارند که می‌توانیم به زیرپایی برای میز کامپیوتر، میز تحریر و میز اداری اشاره کنیم که به عنوان یکی از ملزومات پرفروش اداری برای افزایش کارایی در اداره‌ها و سازمان‌ها تبدیل شده‌اند.

انواع زیرپایی از نظر ارتفاع نیز در چند نوع زیر پایه اداری کوتاه، بلند و قابل تنظیم در بازار موجود هستند. تعیین ابعاد دقیق زیرپایی به سایر اجزای فضای کار بستگی دارد و بهتر است پس از مشخص شدن صندلی و میز کار به سراغ خرید زیر پایی اداری بروید.

با وجود اینکه معمولاً اکثر زیر پایی‌های اداری موجود در بازار قابلیت تنظیم دارند اما میزان دقیق آن برای یک فرد با فرد دیگر می‌تواند متفاوت باشد. در حالت کلی ارتفاع استاندارد زیرپایی بین ۵ تا ۱۵ سانتی‌متر از سطح زمین است که هر فرد با توجه به فیزیولوژی بدن خود می‌تواند ارتفاع دقیق آن را تنظیم کند. زیرپایی باید به صورتی تنظیم شود که زاویه پشت زانوها ۹۰ درجه شده تا با استخوان لگن هم سطح شوند.

آشنایی با مزایای استفاده زیرپایی اداری

آشنایی با مزایای استفاده زیرپایی اداری

اگر شما مدت زیادی پشت میز کار و صندلی می‌نشینید بعد از مدتی فشار زیادی به کمر و ستون فقرات شما وارد می‌شود و شما دچار کمردرد و گردن درد خواهید شد. در واقع عمده‌ترین دلیل استفاده از زیرپایی اداری جلوگیری کردن از ایجاد کمردرد و مشکلات ماهیچه‌ای است. دیگر مزایای استفاده از زیرپایی اداری شامل موارد زیر می‌شود:

  • زیرپایی اداری موجب حفاظت از قوس طبیعی بدن شما می‌شود و تا حد زیادی فشارهای وارد شده به کمر و ستون فقرات را جبران خواهد کرد.
  • مصون ماندن از بسیاری از فشارهای جسمی و روحی در حین فعالیت پشت میز کار یکی دیگر از آثار مفید استفاده از زیرپایی اداری محسوب می‌شود.
  • طبق تحقیقات انجام شده در حوزه سلامت، زیرپایی اداری تا درصد زیادی بیماری‌هایی مربوط به کمر، گردن،گردش خون و مفاصل پا را کاهش می‌دهد.
  • زیر پایی اداری از پاها و مچ دست‌ها حمایت می‌کند و به عنوان یک تکیه‌گاه مستحکم است در نتیجه استفاده از آن موجب می‌شود تا بدن کاربر در وضعیت بد قرار نگیرد و کاملاً ثابت نباشد.
  • بیماری واریس را کاهش می‌دهد. این بیماری بر اثر نشستن طولانی مدت پشت صندلی ایجاد می‌شود چرا که به دلیل کم تحرک بودن و ثابت ماندن گردش خون به خوبی انجام نمی‌شود.
  • اگر پاها در هنگام کار کردن بر روی زمین قرار نگیرند فشار زیادی به زانو وارد می‌شود زیرپای اداری از آویزان ماندن پاها جلوگیری می‌کند.
  • موجب استاندارد سازی ارتفاع بدن و میزکار می‌شود.
  • این تیکه‌گاه از ایجاد قوز نیز جلوگیری می‌کند.
  • گردش خون با استفاده از زیر پایی اداری به صورت صحیح در بدن انجام می‌شود.
  • با زیر پایی اداری فشار از روی ماهیچه‌های پا برداشته خواهد شد و به گردش صحیح خون کمک می‌کند.
  • این ابزار موجب بهبود فضا برای ایجاد تکیه‌گاه بهتر می‌شود.
  • ایجاد ارگونومیپشت میزکار از دیگر فواید زیرپایی اداری است.

همچنین بخوانید: نحوه صحیح نشستن روی صندلی و پشت میز

خرید زیر پایی اداری برای چه افرادی مناسب است؟

  1. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که در زمان نشستن پشت میز کار به طرز نشستن خود دقت نمی‌کنید یا ابعاد میز و صندلی شما با آناتومی بدنتان سازگار نیست خرید و استفاده از زیر پایه اداری توصیه می‌شود.
  2. این ابزار برای افرادی که در ادارات یا منازل مدت‌ها با کامپیوتر سر کار دارند چون برنامه نویس‌ها، کارمندان بانک و غیره ضروری است. در نهایت برای تمام افرادی که ساعت‌ها پشت میز کار می‌نشینند و مشغول بازی، تماشای فیلم و … هستند توصیه می‌شود.
  3. برخی از افراد عادت به خم شدن پشت میز کار یا قوز کردن دارد و یا که قوس کمر آن‌ها زیاد می‌باشد اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید به زیرپایی اداری نیاز خواهند داشت.
  4. کسانی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند و افرادی که به علت گردش خون نامناسب در بدن با سردرد یا خستگی در طول روز روبرو می‌شوند نیز استفاده از زیرپایی اداری برایشان مناسب و مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لوگو مبل پرشین
آدرس دفتر مرکزی

سر شهرک صنعتی چهاردانگه، روبروی خیابان دوم، مجتمع کاسپین، طبقه اول شرکت پرشین
تلفن: 02155289350
تلفن: 02155289357
موبایل: 09351274793

آدرس مبلمان اداری پرشین

تهران، جاده ساوه، بالاتر از سه راه آدران، شهرک صنعتی سبلان، کوچه شاهچراغی اول، پلاک ۱۷
موبایل: ‌09029060458
تلفن: 02156586472
ایمیل:‌ info@mobl-persian.ir

تمام حقوق مادی و معنوی متعلق به مبلمان اداری پرشین می‌باشد.
سبد خرید
فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من